ZAJĘCIA Z TERAPII PEDAGOGICZNEJ
Celem wychowania przedszkolnego jest udzielanie pomocy dziecku w realizacji jego indywidualnej drogi.
W systemie zajęć dydaktyczno- wychowawczych prowadzone są zajęcia korekcyjno-wyrównawcze.
Celem pracy korekcyjno-wyrównawczej jest:
- pomoc tym dzieciom, które z różnych względów radzą sobie gorzej od innych, wykazują braki rozwojowe, osiągają okresowo lub systematycznie słabe wyniki w edukacji przedszkolnej;
- im dziecko jest młodsze tym różnicowanie oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych oraz indywidualizacja jego potrzeb ma większe znaczenie.
Pomaga w tym szczególnie systematycznie prowadzona obserwacja wychowanków pozwalająca na lepsze poznanie dziecka różnicowanie wymagań w zależności od możliwości rozwojowych dziecka odbywa się podczas zajęć i zabaw organizowanych w kilkuosobowych zespołach bądź indywidualnej pracy z poszczególnymi dziećmi.