Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zajęcia korekcyjno-kompen.

Celem wychowania przedszkolnego jest udzielanie pomocy dziecku w realizacji jego indywidualnej drogi.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są rodzajem terapii pedagogicznej, ukierunkowanej na korygowanie i kompensowanie (równoważenie, wyrównywanie) zaburzeń psychoruchowych dziecka jako jednej ze szczególnie ważnych przyczyn niepowodzeń w przedszkolu lub szkole. Zajęcia dedykowane są głównie dzieciom, którym brak opanowania pewnych umiejętności utrudnia prawidłowy rozwój.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne skierowane są do dzieci:

  • dzieci, które wymagają indywidualnego podejścia,
  • dzieci nieśmiałych mało samodzielnych,
  • dzieci, które mają problemy w sferze percepcyjno - motorycznej i w sferze emocjonalno - społecznej.
  • dzieci wykazujących problemy z nauką, łatwo rozpraszających się,
  • dzieci z dyslekcją rozwojową (dysleksja, dysortografia, dysgrafia),
  • dzieci, które mają problemy ze wzrokiem, słuchem lub z zaburzeniami ruchowymi.

Jednym słowem do wszystkich dzieci, którym zaburzenia rozwojowe utrudniają opanowanie danych umiejętności, uznawanych za podstawowe. Kluczowym celem zajęć korekcyjno - kompensacyjnych jest pomoc dziecku w pokonaniu trudności uniemożliwiających mu uzyskiwanie dobrych wyników nauczania w przedszkolu, a potem w szkole. Aby zajęcia były jak najbardziej efektywne, korzystamy z różnorodnych metod wspomagających rozwój psychofizyczny.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne odbywają się w niewielkich, kilkuosobowych grupach, bądź indywidualnie z dzieckiem.  Grupy tworzone są według wieku oraz problemów rozwojowych. Zajęcia prowadzone są przez nauczycielkę mającą specjalne przygotowanie w terapii pedagogicznej.

Szanowni Państwo!

Poniżej przedstawiamy propozycje ćwiczeń do wykorzystania:

Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową:

  • segregowanie figur geometrycznych wg dowolnej cechy: kolor, kształt, wielkość,
  • wyszukiwanie spośród wielu takiego samego obrazka,
  • składanie obrazka z części wg wzoru,
  • układanie prostych szlaczków geometrycznych wg wzoru,
  • układanie patyczków wg wzoru,
  • rozpoznawanie treści obrazków ukazywanych w krótkich ekspozycjach,
  • odtwarzanie rytmów: koło, kwadrat, trójkąt,
  • układanki geometryczne płaskie wg wzoru,
  • odgadywanie kształtu przedmiotów rozpoznawanych uprzednio dotykiem,
  • składanie z części wg wzoru,
  • dobieranie par jednakowych obrazków.

Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową:

  • zabawy naśladowcze,
  • zabawy rytmiczne,
  • odgadywanie i rozpoznawanie źródła dźwięku ,
  • ćwiczenia pamięci słuchowej- powtarzanie zdania złożonego wypowiedzianego przez nauczyciela,
  • odtwarzanie prostych rytmów 2-4-elementowych przy pomocy klocków,
  • śpiewanie wierszyków sylabami,
  • wykonywanie czynności ruchowych na sygnał dźwiękowy,
  • układanie prostych i złożonych zdań na podstawie obrazka,
  • zabawy z użyciem wyliczanek sylabowych oraz rymowanek - zgadywanek
  • porównywanie długości słów,
  • słuchanie oraz śledzenie dźwięków,
  • tworzenie wyrazów na kończącą się sylabę wyrazu poprzedniego,
  • tworzenie wyrazów przez dodanie lub odjęcie głoski, np. As-las, Alinka-linka, itp.

Ćwiczenia usprawniające sprawność manualną:

  • malowanie farbami dużych kształtów, płaszczyzn;
  • kolorowanie obrazków;
  • wypełnienie kolorem całej powierzchni od lewej krawędzi do prawej oraz z góry do dołu;
  • modelowanie w plastelinie, glinie, masie solnej itp.( wałeczki ,placuszki ,kule itp.);
  • stukanie czubkami palców ( gra na fortepianie, rytmy, idzie mrówka, deszcz itp);
  • nawlekanie korali, guzików;
  • wydzieranki ( gazety, lignina, karton itp. );
  • dokańczanie rysunków;
  • odrysowanie od szablonu;
  • ilustrowanie  (ruchem, patykiem itp. ) na papierze linii pionowych, poziomych np. płotka, drabinki, deszczu  itp.
  • przetwarzanie obrazu ruchowego na obraz graficzny i odwrotnie;
  • temperowanie kredek ;
  • zabawy ilustracyjne ruchami ręki i palców np. ”Idzie kominiarz po drabinie” ;
  • kreślenie linii  zgodnie z kierunkiem pisania (linie proste, poziome, łamane, owalne, krzywe itp.)

Ćwiczenia orientacji przestrzennej:

  • ćwiczenia w odnajdywaniu takich samych obrazków , przedmiotów i różnych ich układów wśród innych;
  • zabawy z lustrem;
  • opis ilustracji;
  • odtwarzanie kompozycji w określonym układzie;
  • rozpoznawanie źródła odgłosów dochodzących z otoczenia;
  • określenie położenia przedmiotu w przestrzeni względem siebie i względem innych.